Genom åren har vi jobbat på att bli bäst. Inte störst, utan bäst. Vi varken är eller vill vara som andra försäkringsbolag. Vi är det personliga alternativet, vi gör livet enklare.
Vi vågar och vill gå vår egen väg, vi vågar prova nya saker och vågar att misslyckas. Vi lär oss av det och blir ständigt bättre. En förmedlare ska alltid känna att Moderna är det självklara valet, eftersom vi vågar, vi vill och vi kan göra saker på nya och moderna sätt.
Den här inställningen har gett resultat. Sedan 2009 har vi vunnit många priser i service.
Svenska Försäkringsförmedlares Förening (SFM) genomför årligen en förmedlarundersökning.
2019 vann vi Årets Förmedlardisk Sak när administratörerna fick välja. När förmedlarna fick välja kom vi på god andra plats med minsta möjliga marginal.
Och vi har vunnit priser för vårt engagemang, vår kompetens, för att vi är enkla att ha att göra med samt vår höga servicenivå flera gånger. Vi har vunnit 2012. Och 2013. Och 2014. Och 2015. Och 2018. Och då, 2018, tog vi hem båda förstapriserna! Både från administratörerna och från förmedlarna. Förutom denna totalseger hade vi även bäst poäng i delmomenten engagemang, kompetens och enkla att jobba med.
Vår tillgänglighet är enastående! Vi svarar inom 45 sekunder i 97 % av alla inringande samtal och alla kunder får en personlig skadekontakt.
Enligt undersökningar är 85% nöjda eller mycket nöjda med vår skadehantering.