DIF och Moderna Försäkringar utökar sitt samarbete

Efter snart tre års partnerskap har försäkringsbolaget Moderna Försäkringar och Djurgården Fotboll valt att förlänga sitt samarbete till och med 2019. Man utökar även samarbetet och Moderna Försäkringar kommer bland annat att synas på herrlagets dräkter. Det innebär framförallt, vilket är väldigt viktigt för Djurgården Fotboll, att Djurgårdare kommer att erbjudas prisbelönta och förmånliga försäkringar. Dessutom går upp till 10% av premiebeloppet direkt till klubben.

– Det är oerhört glädjande att vårt samarbete med Moderna fortsätter och utvecklas! Som en viktig partner till Djurgården Fotboll ger Moderna oss förutsättningar att utveckla vår verksamhet och dessutom gynnas våra supportrar genom bra försäkringserbjudanden. Ett bra upplägg som vi är stolta över, konstaterar Djurgården Fotbolls VD Henrik Berggren.

– Vi förlänger vårt samarbete till 2019 med Djurgården Fotboll för att vi tror på vårt partnerskap och vill ta nästa steg tillsammans med Djurgården. Jag hoppas att alla Djurgårdare ser oss som sitt naturliga försäkringsbolag, och förstår potentialen för Djurgården om de byter leverantör av försäkring till Moderna. Tillsammans har vi utvecklat något som är framtiden inom sponsring och partnerskap, säger Christopher Almroth, Försäljnings- och Marknadschef på Moderna Försäkringar.

Avtalet löper fram till och med 2019.

Moderna Försäkringar kommer även att vara matchvärdar på den Allsvenska premiären mot Sirus den 3 april 2017. Genom att bli kund hos Moderna stödjer du Djurgården Fotbolls verksamhet.

Christopher Almroth, Försäljning och marknadschef Moderna Försäkringar
email: christopher.almroth@modernaforsakringar.se