Moderna Försäkringar samarbetar med Danske Bank

Moderna Försäkringar och Danske Bank har ingått ett strategiskt samarbete. Det innebär att banken numera erbjuder sina kunder sakförsäkringar från Moderna Försäkringar, Trygs filial i Sverige.

− Från och med idag kommer Danske Banks kunder att kunna teckna Modernas topprankade försäkringar extra förmånligt. Vårt gemensamma erbjudande bidrar till att skapa trygghet och värde för bankens kunder och vi har för avsikt att kontinuerligt utveckla samarbetet, säger Per Fornander, vd på Moderna Försäkringar.

Danske Banks kunder får tillgång till särskilt framtagna försäkringslösningar till ett fördelaktigt pris. Förutom Modernas kärnprodukter inom sakförsäkringar erbjuds Danske Banks kunder även möjlighet att teckna förmånliga försäkringar för klassiska specialbilar, motorcyklar och båtar genom Modernas varumärken Bilsport & MC samt Atlantica.

− Genom samarbetet med Moderna Försäkringar har vi nu ett komplett bank- och försäkringserbjudande till våra privatkunder. Vår strategi är att erbjuda paketlösningar som ger mervärde och detta är en viktig pusselbit i det arbetet, säger Liza Nyberg, chef Privatmarknad, Danske Bank Sverige.

Läs gärna mer på www.danskebank.se/sakforsakringar

Linnéa Ecorcheville, affärsområdeschef på Moderna Försäkringar
E-post: linnea.ecorcheville@modernaforsakringar.se