Moderna tillsätter ny affärsområdeschef för produktförsäkringsområdet

Moderna Försäkringar har rekryterat Daniel Karlsson som ny chef för affärsområdet produktförsäkringar. Daniel kommer närmast från rollen som affärsområdeschef inom Din Bil och har nu fått i uppdrag att vidareutveckla och växla upp verksamheten inom produktförsäkringar på Moderna.

- Vi har länge varit marknadsledande inom produktförsäkringsområdet och överträffat oss själva många gånger om. Nu står verksamheten inför en ny fas i sin utveckling där vi behöver växa och utveckla vår affär ytterligare. För den satsningen har vi rekryterat Daniel Karlsson. Han kommer med sin långa erfarenhet som både affärsområdeschef och affärsutvecklare att kunna driva arbetet med att skapa affärsnytta till både våra kunder och partners, säger Linnéa Ecorcheville, VD Moderna Försäkringar.

Daniel Karlsson kommer närmast från Din Bil där han de senaste tre åren varit affärsområdeschef för Skoda. Innan dess arbetade han sju år på If Skadeförsäkring, bland annat som affärsutvecklingschef Privat.

- Det ska bli väldigt roligt att återvända till försäkringsbranschen och särskilt till Moderna som jag uppfattar som en framåtlutad aktör som gärna tänker nytt. Mina tidigare erfarenheter av både partnerdriven affär och affärsutveckling för privatkunder kommer förhoppningsvis komma väl till användning i arbetet med att skapa tillväxt och bredda affären inom produktförsäkringar. Det ser jag verkligen fram emot, säger Daniel Karlsson.

Daniel Karlsson kommer att ingå i Modernas ledning och han tillträder sin nya roll i slutet av augusti.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Tove Stål, PR- och kommunikationsansvarig
E-post: tove.stal@modernaforsakringar.se